در آلمان، كمپاني‌ها در آموزش نسل‌هاي آينده به طور جدي و شكل گسترده متعهد هستند. نظام تربيت شغلي از هر لحاظ مهم ترين منبع براي كارگران با صلاحيت است. كمپاني‌هاي آلماني در چارچوب يك نظام دوگانه حدود 70 درصد (حدود 6/1 ميليون) از تمام خروجي‌هاي دبيرستان را به صورت سيستماتيك و مقدماتي تربيت مي‌كنند. كمپاني‌ها سالي حدود 28 ميليارد يورو در اين نظام سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

كنفدراسيون انجمن‌هاي كارفرمايي آلمان كمپاني‌ها و انجمن‌ها را از طريق ابتكارها، توصيه‌ها و موضع‌گيري در خصوص موضوع‌هاي جاري و بنيادين مرتبط به آموزش و پرورش حمايت مي‌كنند و روند تصميم‌ سازي سياسي در حهت منافع كارفرمايان مورد حمايت قرار مي‌دهند. از طريق بورد هماهنگي كارفرمايان آلمان براي اشتغال و پرورش بيشتر، سازمان‌هاي رده بالاي اتاق‌ها و كارفرمايان مواضع خودشان را در خصوص سياست آموزشي، برنامه‌هاي مشترك و انتشارات، نيز بازسازي حرفه‌ها هم راستا با الزام‌هاي فناورانه و سازماني براي جهان كار، كه در سال‌هاي اخير از نظر دامنه و ضرباهنگ افزايش يافته، هماهنك مي‌كنند.

ابتكارها عبارتند از:

  • اتحاد شاگرد شاگردداري [1] كه در آن دولت آلمان، انجمن‌هاي تجاري و دلت‌هاي محلي براي ارتقاء كيفيت و كميفت شاگردي‌ها و تربيت دوگانه همكاري مي‌كنند.
  • ابتكار ديگري به شاگردان جوانان كمك مي‌كند تا از دبيرستان‌هاي مدرن متوسط گسل بين پايان مدرسه و آغاز شادگردي/تريبت را پل بزنند.
  • شبكه «مدرسه/كار»‌ [2] مدارس ابتدائي/متوسطه را با كمپاني‌هاي كنار هم قرا رمي‌دهد تا جهت‌ گيري حرفه‌اي بهتري برا شاگردان را ارتقاء بخشند. طرح «خلاقيت آينده» [3] از ميان جوانان افرادي را براي سمت‌‌هايي در بخش‌هاي رياضيات، علوم مهندسي، علوم طبعيي و فناوري استخدام مي‌كند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا